יום המא"ה

קורסים בנושא 

מה זה יום המא"ה

יום המא"ה – מיון איתור והתאמה, יום של מיון תעסוקתי.

זה מתחיל בכיתה י"א הוא מיועד לכלל הבנות המתגייסות לצבא באותו שנתון שיש להם פרופיל 45 ומעלה וגם לבנים שאינם ממוינים לשירות קרבי.

הזימון ליום המא"ה נשלח בדואר, באמצעות מסרון או דרך האזור האישי באתר בסיום הפרוצדורות הנדרשות בלשכת גיוס.


ביום זה בוחנים את הכישורים והיכולות של המועמדים בתחומים שונים כמו עבודת צוות, הדרכה ועוד. כך שיוכלו להשתבץ בצורה מתאימה יותר לתפקידים המתאימים לפוטנציאל ולנטייה התעסוקתית שלהם


אילו דברים יש להביא ליום המא"ה?


הזימון שנשלח אליכם בדואר.

מסמכים מזהים – תעודת זהות, דרכון או רישיון נהיגה בתוקף.

ללבוש בגדים נוחים המתאימים לפעילות גופנית.

האם חשוב להגיע ליום המא"ה?

יום המא"ה מאפשרת הזדמנות חד פעמית להפגין את הכישורים והיכולות, מועמדים שלא מגיעים, מפסידים את ההזדמנות לפתיחת שאלון העדפות והם ישובצו לפי צורכי הצבא.

במידה והתאריך ליום המא"ה אינו מתאים, ניתן יהיה להזיז אותו באמצעות כפתור הזזת הזימונים באתר מתגייסים או דרך אפשרות יצירת קשר עם מרכז השירות.

אילו דברים מצפים לכם ביום המאה?


ביום המאה עוברים מבחנים ממוחשבים, סימולציות אישיות, הרצאה, דיון קבוצתי, תחנת הפעלה שכוללת תרגילים פיזיים קלים כאשר שמטרתם לאבחן את האישיות ואופי ההתנהלות שלכם בסיטואציות שונות.

אורכו של יום המא"ה הוא כשבע שעות והוא מתקיים במכון אבחון שעורך את מבחני המיון עבור הצבא.

תהליך זה של יום המא"ה מלווה על ידי מדריכים מוסמכים שמנחים אתכם במהלך היום והם מסייעים לבצע את אותן משימות על הצד הטוב ביותר.

לאחר הקליטה ליום המא"ה, מתחלקים לקבוצות כאשר מדריך הקבוצה עורך שיחת פתיחה שבמהלכה מכירים את חברי הצוות ושומעים הסבר והוראות על יום המיון, מהי חשיבות ומה ההשלכות הנוגעות לשיבוץ בצבא.

לאחר מכן ניגשים לתחנות השונות כאשר כל תחנה מספקת עבודה תעסוקתית שונה ובכל אחת מהתחנות הנ"ל, נבחנים על הנתונים הבאים:

1. יכולת טכנית – בתחנה זו נבדקים הכישורים והיכולות הטכניות ויכולות אחזקה והפעלה.

במהלך האבחון תוצג בפניכם תמונה של דגם מסוים אותו תצטרכו להרכיב על סמך הבנתכם האישית את אותו דגם בעזרת מספר אביזרים שיעמדו לרשותכם כמו ברגים, גומיות וחלקים שונים.

2. יכולת פיקוד והדרכה – בתחנה זו בודקים את יכולת ההדרכה שלכם כמו: עמידה מול קהל, העברת חומר בעל פה ומה מידת הפעלת הסמכות על אחרים.

התחנה מתחלקת לשני חלקים:

חלק ראשון – נדרשים לבחור נושא אחד מבין כמה נושאים ולהכין ממנו הרצאה ופעילות חברתית שהזמן המוקצב לכך הוא 5 דקות.

בחלק השני מקבלים דף עם מידע על נושא אקראי עליו יש למסור הרצאה במשך 5 דקות במהלכן הבוחנים ינסו להסב את תשומת הלב בדרכים שונות במטרה לבדוק כיצד אתם מתמודדים במצבי לחץ שונים.

3. טיפול באדם – תחנת טיפול באדם בוחנת יכולת בין אישית, רגישות לסביבה והתמודדות בסיטואציות לא צפויות שעשויים להיקלע אליהם במהלך השירות הצבאי.

במהלך הפעילות תיעשה סימולציה בה מגלם איש סגל דמות עם בעיה כלשהי ותצטרכו להציג פתרון על פי כרטיסיות הדרכה והנחיה שינתנו לכם.

4. עיבוד מידע – שלב עיבוד מידע מתבצע באמצעות מבחן ממוחשב שמטרתו לבדוק את יכולת ניתוח נתונים שלכם, רמת קשב והריכוז, ביצוע פעולת גרפיים מהירות התגובה ועוד.

המבחן הטכני דומה ברובו למבחנים הפסיכוטכניים שהתקיימו בצו ראשון.

ארגון ומנהל – האבחון בודק את יכולת ההתמודדות הארגונית והפיקודית שלכם עם מצבים שאינם מוכרים לכם ועם דרישות הצבא כמו: קריאת מפות, עמידה בזמנים ועוד.

6. עבודת צוות – בתחנה זו נדרשים לבצע יחד עם חברי הקבוצה משימות שונות במטרה לבדוק את ההשתלבות שלכם בקבוצה, יכולת הובלה והתמודדות עם מצבים שונים אותם חולקים עם עוד אנשים בעלי צורת חשיבה שונה.

לסיכום: יום המאה נותן הזדמנות נוספת שתוכיח את היכולות והכישורים שלכם שיתכן ולא באו מספיק לידי ביטוי בהליך של הצו ראשון.