הכנה למבחן פסיכוטכני / מבחני יכולות / מבחנים קוגניטיביים / מבחני כשרים BE READY

קורסים בנושא 

אלו מונחים שונים ודי דומים במהות שלהם במרכז ההערכה.

אז מה הם המבחנים האלו ?

המבחנים האלו בודקים יכולות קוגניטיביות בתחומים שונים, הנפוצים ביותר:

  1. יכולות למידה – כמה זמן וכמה נתונים נדרשים למועמד כדי להגיע למסקנה הנכונה.
  2. יכולת הסבר וניתוח – באבחון נבדקת היכולת של הנבחן לפתור מגוון של בעיות אנליטות.
  3. יכולת מילולית – בודקים באבחון זה את היכולת של הנבחן להשתמש בכישורי שפה.
  4. יכולת כמותית – מטרת הבחינה היא בדיקה של יכולת הנבחן בפתרון בעיות מתמטיות שונות.
  5. יכולות טכניות – בוחנים את ההבנה והגישה הכללית של מועמד בתחום הטכני, ישנם גם מבחנים ממוקדים לתפקיד מסוים.

מה עומד מאחורי הרעיון?

במחקרים נטען שלאדם יש סוג של אינטליגנציה כללית (G) וגם תתי אינטליגנציה.

יש שיגידו שהמבחן הצורני (מטריצות) הוא המנבא הגבוה ביותר של האינטליגנציה הכללית. ומבחנים אחרים באים לבדוק את יתר האינטליגנציה הרלוונטיות.

כאשר חברה מגייסת עובדים חדשים לשורותיה לצורך החלפת עובדים שעזבו או לשם התרחבות, היא מבצעת מיון עובדים במטרה לאתר את האדם שהתכונות שלו כעובד, יתאימו ככל האפשר לדרישות התפקיד.

אחד הפרמטרים החשובים לתפקידים מסוימים בעבודה הם הכישורים הקוגניטיביים, ישנם גם משרות בהם היכולות הקוגניטיביות חיוניות יותר מהשכלה והכשרה פורמלית לתפקיד, המצב הקוגניטיבי של מועמד לא ניתן להערכה בשלב של סינון הקורות חיים, בראיון או סדרת ראיונות עבודה פרונטליים, מבחן קוגניטיבי דורש מבדקים מקצועיים וייעודיים הבודקים את יכולותיו וביצועיו של המועמד לעבודה.

רוב רובם של המבחנים הקוגניטיביים, משלבים כמה וכמה סוגי מבחנים כאשר אופי התפקיד ודרישותיו הם המפתח העיקרי לבחירתם של סוגי המבחנים.

חשוב לדעת, אין התאמה מלאה בין המבחן הפסיכוטכני הקיים למה שמעסיקים רוצים מהעובדים. מה שיש בידי מרכזי ההערכה זה הרע במיעוטו !

הכנה למבחן פסיכוטכני / יכולות / קוגניטיבי

במידה וקיבלתם זימון למבחן קוגניטיבי והנכם מאד מעוניינים לקבל את המשרה, המומלץ ביותר הוא להתכונן היטב ולהגיע מוכנים למבחן.
הניסיון שלנו ב-  Be Ready מלמד כי הכנה ממוקדת ומותאמת אישית לכל מועמד מסייעת לשפר את תוצאות המבחן ומגבירה הסיכויים לקבלה לעבודה. אנו מציעים הכנה מקצועית וממוקדת בהתאמה אישית לכל סוגי המבחנים שהנכם צריכים.

המבחנים הקוגניטיביים מיועדים לצורך סיווג מועמדים למשרות השונות הוכחו מחקרית כמנבא טוב ויעיל עבור ביצועים במשרה הדורשת יכולות קוגניטיביות. הם מאבחנים את האינטליגנציה הכללית של המועמד ותתי אינטליגנציות, על מנת לקבל עליו תמונת מצב מלאה ועל מנת לבדוק את ההתאמה שלו למשרה ספציפית, סביבת עבודה ולתנאי עבודה ייעודיים.

מה כולל מבחן פסיכוטכני ?

מבחנים פסיכוטכניים כוללים יכולות מתמטיות, ראיה והבחנה חזותית, שליטה בשפה כישורים ורבאליים, דיוק, מהירות, סדר עדיפות וחלוקת זמן, עבודה על פי הוראות, זיכרון, הבנת מושגים מופשטים ויכולת תכנון ועוד.

מה הם היתרונות של מבחן פסיכוטכני עבור המועמדים?

א. היכולת לעמוד על טיבו של המועמד לעבודה מהבחינות של כישורים נומריים וכישורים ורבאליים שהינם חיוניים כיום לרוב המשרות המוצעות במשק.
ב. תוצאות האבחונים הינם אמינים, אובייקטיביים ומדויקים ברוב המקרים.
ג. את הפקת דוח התוצאות הממוחשב ניתן להפיק בתוך רגעים ספורים מהזמן בו המועמד מסיים את הבחינה.
ד. יש את האפשרות למדוד את תוצאות המבדק באופן ישיר מול דרישות התפקיד.
ה. את המבחנים הקוגניטיביים ניתן לבצע באופן פרטי וקבוצתי ולכמות רבה של מועמדים בו זמנית כך שזה מהווה פתרון מצוין למחלקות גיוס המגייסות מועמדים בודדים ואף לחברות ההשמה המאבחנות לעיתים בין עשרות ולמאות מועמדים ביום.
ו. העלות של המבחנים נמוכה ביחס למבדקים האישיים בגלל חיסכון בשעות עבודה של פסיכולוגים ומאבחנים שונים.

הכנה למבחן פסיכוטכני לעבודה

מצאתם משרה מבוקשת, שלחתם קורות חיים ואתם צריכים להגיע ליום מיון לעבודה, לעיתים זה יכול להכניס טיפה ללחץ נכון, ניתן להבין את זה אך מצד שני אתם תוכלו להסיר ממכם את המתחים המיותרים הללו שעשויים להביא לכישלון חלילה וכיצד תעשו זאת?
פשוט מאד, התייעצו עם אנשים מקצוע שיודעים כיצד להכין את המועמד למבחני המיון הללו.

אנו  Be Ready בדיוק כאן למענכם, יש לנו היכרות מעמיקה ורבת שנים עם חברות המיון השונות, וניסיון מקצועי בהכנה למבחנים לעבודה כולל: הכנה למבחנים פסיכוטכניים, הכנה למבחני יושרה ואמינות, הכנה לראיון עם פסיכולוג ועוד הכנה לאדם מילא, הכנה לפילת, הכנה לקינן שפי.

כל מה שנותר לנו הוא לאחל לכם הצלחה רבה.