דגשים ליום מיון

דגשים ליום מיון   שלום רב, שמי גיא מדר ( פסיכולוג תעשייתי ) בעל ניסיון רב במיון עובדים. ראשית ברצוני לברך אתכם על הבחירה הנכונה לעשות הכנה ליום המיון ! רבים ישאלו האם בכלל ניתן להתכונן ? ואם כן, מדוע אם כך אנו צריכים לעבור את היום הזה ? יום המיון, כמו הפסיכומטרי, הוא הדרך הפרקטית הכי טובה למיון שמצאו עד כה ! כפי שהכנה לפסיכומטרי תורמת לציון הסופי, הכנה ליום המיון היא חיונית אפילו עוד יותר. קיימים כל כך הרבה מכשולים ביום המיון, אנחנו נעזור לכם לעבור אותם !     יום המיון   יום המיון מורכב מכמה נושאים ( יורחבו מהמשך ):
  • מבחן יושרה ואמינות.
  • "שאלון אישי" – מבחן פסיכולוגי בהסוואה.
  • מבחני אישיות.
  • מבחנים פסיכוטכניים.
  • ראיון אישי.
  • דינמיקה קבוצתית.
    איך מודדים אותנו ? הציונים ביום המיון בכל הנושאים הם בתשיעוניות: 5 זה הממוצע, 1 זה הכי פחות טוב ו 9 זה הכי טוב. בפועל רוב המוחלט של המועמדים מקבלים בין תשיעונית 3 ל 7: 3 – מועמד חלש, לא יעבור ! 4 – מועמד חלש מהממוצע, לרוב המוחלט לא יעבור. 5 – מועמד ממוצע, בדרך כלל לא יעבור ( רק אם אין מתמודדים חזקים ממנו ). 6 – מועמד חזק מהממוצע, יעבור בהרבה מהמקרים ( אם אין מועמד חזק ממנו ). 7 – מועמד חזק, לרוב יעבור ! מדובר על ההתאמה של מועמד לתפקיד הספציפי ולא כדירוג של מה שאנחנו שווים ! לצערנו הרב, יום המיון בהרבה מקרים לא יפגע בול בהערכת המועמדים. הכי גרוע, במקרים מסוימים, אין למועמדים כלל סיכוי להיבחר – מקום העבודה כבר החליט את מי הוא רוצה, במילים אחרות "מכרז מכור". אולם, רוב התפקידים ביום המיון פתוחים והכנה נכונה בהחלט תשפר את סיכויי הקבלה !     טיפים שתמיד יהיו נכונים:
  • אין לאחר ליום המיון – תמיד להעדיף להקדים ולא לאחר. במידה ואין באפשרותך להגיע בזמן או שמבינים שהולכים לאחר – יש להתקשר למכון ולדווח על זה (משדרים אחריות).
 
  • יש להגיע במראה ולבוש הולמים – הכלל אצבע אומר שמומלץ להתלבש פחות או יותר בהתאמה לתפקיד. כלומר יש להגיע מסודרים, נקיים, גברים רצוי מגולחים ובביגוד שהוא הולם את התפקיד שעליו מתמודדים.
 
  • יש לנהוג בכבוד לכולם – לפקיד/ה, למאבחנים/ות, לבוחנים ולשאר המתמודדים. יש לצאת מתוך נקודת הנחה שכולם יכולים או צריכים לדווח עליכם ולהשפיע על חוות הדעת שלכם !
 
  • יש להגיע ליום המיון חיוביים ואופטימיים – אתם כבר שם – אין טעם להתנגד לתהליך או להיות שלילי לגביו, זה רק יכול לפגוע בכם !
 
  • אין דבר כזה סתם למלא טופס – בדרך כלל כאשר מגיעים למכון המיון יתנו לכם טופס "אינפורמטיבי" למלא, לפעמים יקראו לזה "טופס פרטים אישיים" ( יורחב במבחני אישיות ), זהו מבחן פסיכולוגי לכל דבר ועניין, אין להקל עליו ראש !
 
  • "הם זה אני" – הרבה פעמים ינסו לשאול אותנו שאלות עקיפות: למה הילדה בכתה? מה תכונות האישיות של קרובי המשפחה שלנו? השאלות האלו נועדו להבין על מה אנחנו שמים דגש באינטראקציה שלנו עם אנשים או מה אנחנו חושבים על דבר מסוים. יש להתייחס בבגרות וברצינות כלפי "אותם אנשים" – רצוי לתאר אחרים כמשימתיים, ענייניים, פותרים בעיות, אופטימיים וכ"ו.
 
  • "שיחה בפינת קפה" – לפעמים יהיה עלינו להמתין, בדרך כלל בתחילת היום. ייווצרו סיטואציות חברתיות עם מתמודדים נוספים ( או עם פסיכולוגים במסווה ) – עליכם ליצור אינטראקציה ולהיות חיוביים לגבי היום הזה וההתאמה שלכם לתפקיד. שימו לב, כל הזמן מסתכלים עליכם ביום המיון.
 
  • "שאילת שאלות הבהרה" – הקשיבו היטב להוראות ובנחת. גם במבחנים וגם בדינמיקה הקבוצתית השתדלו לא לשאול יותר מדי שאלות הבהרה – זה עלול להצביע על חרדה וחוסר ביטחון עצמי.
 
  • "הפגינו ביטחון ונינוחות" – כל היום תשדרו: ביטחון עצמי, חיוביות, נינוחות, משימתיות, נעימות ואסרטיביות !
 
  • "לענות על כל השאלות" במבחנים הפסיכוטכניים – טיפ ששווה המון ( בדרך כלל יקפיץ אתכם בתשיעונית )
תתכננו את הזמן היטב ותשאירו לכם דקה או שתיים לנחש את שאר השאלות שלא הספקתם.  
  • בכל שיעור יינתנו טיפים ספציפיים.
    כיצד מומלץ להתכונן הכנה ליום היון המיון נעשית כמובן לפני יום המיון עצמו ובהתאם לזמן ולמשאבים הקיימים. בכל קורס השיעורים החשובים ביותר, שהמשקל שלהם ופוטנציאל השיפור שלהם הוא הגבוה ביותר, יהיו ראשונים. מתכוננים באופן ממוקד לשלב המיון הקרוב, אם מפצלים לך את המיון למבחנים בשלב ראשון ולאחר מכן ראיון אישי ומרכז הערכה אז להתכונן לחלק הראשון בנפרד ולאחר שעוברים את החלק הראשון להתכונן לחלק השני. הזמן המינימלי להכנה הוא שלושה ימים ( שיעורי הבסיס ) זמן אופטימלי להכנה טובה הוא עשרה ימים. הכנה למבחני מנהיגות, לא כל המועמדים צריכים להתכונן ( רק לפקידים ניהוליים או פוטנציאל ניהול ) שיקול דעת, אם יש דרישה ספציפית חשובה לתפקיד ( למשל אנגלית ) או שיש לך קושי בנושא מסוים ( לדוגמה חשבון ) הפעילו שיקול דעת והתכוננו בהתאם.  

Course Information

Course Instructor

גיא מדר גיא מדר Author

This course does not have any sections.

Course Information

Course Instructor

גיא מדר גיא מדר Author

This course does not have any sections.