למה להתכונן למבחן אישיות? כי אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני!

מצאתם משרה שעונה על הציפיות שלכם? שלחתם קורות חיים מושקעים? הארגון פנה אליכם ונתן לכם הזדמנות להגיע אליהם ולהתמודד על המשרה?
קיים סיכוי גבוה שתצטרכו לעבור מבחני מיון לעבודה הכוללים סוגים שונים של מבדקים: מבחנים פסיכוטכניים, מבחני אישיות, מבחני יושרה ואמינות, מבחני ניהול, דינמיקה קבוצתית, ראיון עבודה עם פסיכולוג. כאשר המשותף לכולם הוא שאם תעברו את השלבים הללו בהצלחה, הינכם מגבירים את הסיכוי שלכם להתקבל לעבודה.

מבחן פסיכוטכני – מבנה
המבדק הנ"ל הינו כלי מדידה שמטרתו לבחון תכונות מסוימות כמו: ידע וכישורים של האדם בתחום מסוים וזה מתבצע ברוב הפעמים באמצעות שאלון שהוא נדרש לענות עליו במשך זמן מוגבל, המבחן מורכב מחמישה חלקים שונים:

  1. החלק הפסיכולוגי – חלק זה נועד לאבחן תכונות אופי מסוימות, צורות התנהגות, יחסי אנוש, כישורים חברתיים, עבודה עם צוות ועוד.
  2. החלק הייעודי – חלק זה תפקידו לאתר תכונות אופי שמהוות חלק מדרישת הקבלה של אותו גוף רלוונטי כמו לדוגמא: יצירתיות, דמיון, מקוריות וכו'.
  3. החלק הכמותי – בחלק זה נמדדת בחינת יכולת החשיבה הכמותית והוא מכיל מבחנים שונים כגון: מבחני אומדן, ידע בסיסי בחשבון, בעיות מתמטיות, ניתוח מידע וכו, בחלק הנ"ל יותר רלוונטי למועמדים המחפשים משרה בתחומי הנדסה ומחשוב.
  4. החלק הצורני – תפקידו לאבחן יכולות הסקה והשלכה לוגיות צורניות והם מבוססים על יכולת תפיסה מרחבית מולדת
  5. החלק המילולי – חלק זה מתמקד על יכולת החשיבה המילולית, הבנת טקסטים, ויכולת הסקת מסקנות. קיימים מבחנים כמו: מבחני לוגיקה, הבנת הנקרא, מבחני דקדוק, השלמת משפטים איות ואוצר מילים וכו', אותם מבחנים מתבצעים בשפות עברית ואנגלית.

מה ההבדל בין מבחן פסיכומטרי למבחן פסיכוטכני?

מבחן פסיכומטרי בוחן את הפוטנציאל של המועמד להצליח בלימודים, הוא בודק את הכישורים המנטליים של הנבחן והוא כולל פרקים בעברית, אנגלית ומתמטיקה.
ואילו המבחן הפסיכוטכני בודק את התמודדות המועמד עם משימות חדשות, חשיבה לוגית שלו, איזון בין מהירות לאיכות וכן האם יש לו יכולת התמדה.

הכנה למבחנים פסיכוטכניים
ישנם כמה דרכים להתכונן למבחנים פסיכוטכניים: פונים למכר שעבר את אותם מבחנים ומתייעצים אתו אודות המבדק וכיצד להתמודד אתו ישנם גם ספרי הכנה למבחני מיון אבל השיטה שהוכיחה את עצמה כיעילה והמוצלחת ביותר היא לפנות לחברה מקצועית היודעת להכין את המועמד לאותם מבחנים.

אנו חברת Be Ready עומדים לרשותכם
דרכינו תקבלו הכוונה מקצועית אישית ומדויקת כיצד לעבור את אותם מבחנים שברוב הפעמים מורכבים משאלות לא קלות ואף מכשילות, יש לנו את הניסיון ואת הידע הרב הדרוש לעבור את השלבים השונים כמו: מבחן פסיכוטכני, מבחני ניהול, ראיון עבודה, דינמיקה קבוצתית ועוד בהצלחה רבה. ובכך להגביר את הסיכויים שלכם לקבל את המשרה הנכספת.

בחינות פסיכוטכניות – סוגים


מבחן קבלה בחברות השמה – המבדק הוא למעשה כלי מיון שמטרתו לבחון מיומנויות חשיבה, רמת האינטליגנציה, יכולות אישיות חברתיות של המועמד ולפי זה לאתר את המועמד הרלוונטי ביותר לתפקיד.

מבחן קבלה באקדמיה  – ברוב המקרים למקצועות העיצוב והוא למעשה כלי שמטרתו בחינה של כישורים אישיים, תכונות אופי כמו: דמיון, יצירתיות, מקוריות, ראיה מרחבית ותלת ממדית וכן הלאה.

מבחן קבלה צבאי – מבחן זה מהווה מדד מרכזי לקביעת הקב"א – קבוצות איכות והמשימה העתידית בצבא, המבחן הינו חד פעמי, הוא נעשה במהלך צו ראשון ואורכו כשעתיים.
המבחן מבוצע בצורה ממוחשבת ומטרתו לאמוד את המיומנויות האנליטיות והמילוליות של אותו מעמד ומסיבה זו הוא מורכב משלושה חלקים: מילולי, מספרי וצורני.

סיכומו של דבר: מציאת עבודה הינה תהליך מורכב הכולל מספר שלבים מאתגרים, ואנו נשמח לכם להיות מוכנים הכי טוב שאפשר.

כתיבת תגובה