במבחן אמינות 1 מ 3 יכשל ומועמדותו תיפסל כדאי להתכונן ולהגיע מוכן Be Ready

אחד המשתנים היותר חשובים בתנאי הקבלה לעבודה הוא יושר ואמינות – דבקות לעקרונות ולערכי המוסר והאתיקה. כל חברה שמגייסת עובדים לשירותיה בודקת את ההתאמה מקצועית של העובד כאשר אחד הדברים הבסיסיים שהיא בוחנת הוא האמינות והמוסריות שלו.

בדיוק לשם כך יש מבחן אמינות, באמצעותו בעצם בודקים את רמת האמינות והיושר של המועמד לעבודה, לא מעט מעסיקים משתמשים במסגרת תהליכי מיון לעבודה במבחני יושרה ואמינות, על מנת לקבל הערכת מצב על המועמד הפוטנציאלי להיות מעורבים בהתנהגויות שאינן נאותות כמו: עבירות ופגיעה בטוהר המידות, הפרת נהלים, גניבה ועוד.

ישנם מועמדים רבים שלא התקבלו לעבודה, לא בגלל חוסר יושרה והגינות אלא כיוון שלא הגיעו מוכנים לאותם מבחנים. חשוב לציין שמבחן אמינות הינו משמעותי מאד לתפקידים מסוימים ובהרבה מקרים מועמדים רבים פשוט נפסלים ולא מתקבלים לעבודה בגלל חוסר ידע והכוונה.

בדיוק לשם כך אנו Be Ready לרשותכם על מנת לתת את היעוץ וההכוונה הנכונה כיצד להתמודד ולעבור בהצלחה את אותם מבחנים וכמובן להתקבל לעבודה בה אתם מעוניינים.

כיצד נגביר את הסיכויים לקבלה לעבודה?

תוצאות מבחן האמינות מהוות חלק נכבד מהשיקולים בקבלת ההחלטות באשר להעסקתם של העובדים.

Be Ready בראשותו של גיא מדר מייסד Be Ready בעל תואר שני (M.S.C) מהטכניון, תיתן לכם בשמחה את ההכוונה הטובה ביותר לקבלה לעבודה מהסיבות הבאות:

  1. ותק וניסיון של שנים בחברות המיון השונות
  2. הכנה ממוקדת בהתאמה אישית לסוג המבחן שאתם צריכים
  3. הכרה ויכולת מקצועית להתמודד עם שלל מוקשים ומלכודות
  4. אופציה להכנה מהירה של שלושה ימים בלבד

הכנה והכוונה נכונה תעלה באופן משמעותי את סיכויי הקבלה לעבודה!

"עשיתי בעבר כמה מבחן אמינות ולא עברתי"

השאלה הזו נשאלת מפי מועמדים רבים בדרכם למציאת עבודה, אותם אנשים הם בעלי מידות וערכים וביום יום שלהם הם מתנהגים בכנות וביושר.

למרות זאת את מבחני היושרה והאמינות הם אינם עוברים, למה זה קורה?

כן, זה יכול לקרות גם לאנשים הכי טובים ואמינים שלא הצליחו לעבור את אותו מבחן אמינות, כמובן, זה לא מעיד על כך שהם רמאים ולא ניתן לסמוך עליהם אלא הם פשוט לא הגיעו מוכנים כיאות למבחן.

השם "מבחן אמינות" כבר מטעה, מכיוון שאם מועמד לא יענה בכנות על מספר שאלות הוא יכול לעבור בקלות את המבחן. אם כך, זהו לא ממש מבחן אמינות אלא יותר "מבחן תחכום".

אין זה אומר שאמירת אמת תכשיל אותנו – בחלק גדול מהמקרים לא תהיה בעיה.  כלומר, אם המועמד הוא "ילד טוב ירושלים" – אז לומר תמיד אמת יעבוד טוב והמועמד יעבור את המבחן.

אבל מה קורה כאשר המועמד/ת התנסו בכל מיני דברים בחייהם ולא תמיד שמרו על החוק והנורמות החברתיות כפי שכתוב בספרים ?

פה יש בעיה…

פעמים רבות פגשתי מועמדים ראויים ואיכותיים שהחליטו לספר הכל, המועמדים האלו ולא עברו…

ולעומתם מועמדים "שאין להם אלוהים" עברו בקלות את המבחנים.

בדיוק בשביל זה אנחנו Be Ready עומדים לרשותכם.
אצלינו תקבלו הכוונה מדויקת וממוקדת כיצד לעבור את המשוכה הזו של המבחנים שהם מורכבים משאלות מכשילות ומתקילות, עם הניסיון והידע שצברנו, נסייע לכם להתגבר על כל זה ולעבור את מבחני יושרה ואמינות בהצלחה רבה.

מבחני יושרה – סוגים

ישנם כמה סוגים של מבחנים כאשר שני הסוגים העיקריים של מבחני היושר הם: מבחנים גלויים ומבחנים מבוססי אישיות

מבחני יושרה גלויים

מבחני יושרה גלויים כוללים בד"כ שאלות ישירות בהקשר לעמדותיו של הנבחן לגבי התנהגויות שאינן נאותות בעבודה  כאשר אותן עמדות בודקות בין היתר סלחנות והצדקה כלפי מעשים לא ראויים אך לא חמורים ולא פעם אותם מבחנים כוללים עוד חלק שבו נבדקות התנהגויות שאינן כשרות בעברו של הנבחן כמו שימוש בסמים, הפרת נהלים, נטייה לעבריינות ועוד.

דוגמאות לשאלות במבחנים יושרה גלויים:

האם אי פעם עישנת סמים?

הובא לידיעתך שעמיתה לעבודה מדפיסה חומר פרטי במשרד בכדי לחסוך כסף, האם תדווח להנהלה על כך?

האם אי פעם גנבת דבר מה?

מבחנים מבוססי אישיות

מבחנים מבוססי אישיות כוללים שאלות המעריכות את מאפייני האישיות שיש להן קשר להתנהגויות לא נאותות. אותם פריטים במבחנים מהסוג הנ"ל מעריכים לרוב יציבות רגשית מצפוניות ונעימות.

דוגמאות לשאלות במבחנים מבוססי אישיות:


קל לך להישאר רגוע וממוקד אפילו אם יש קצת לחץ?

מה אתה יותר, הגיוני או הרפתקן?

לסיכום: מועמד גם אם הוא הכי מוצלח מבחינה מקצועית, לא יוכל להתקבל למקום העבודה אם הוא לא הצליח לעבור את מבחן אמינות, המכון שלנו יעניק לכם הכוונה נכונה, מקצועיות וניסיון רב.

כתיבת תגובה