10 טיפים מנצחים לראיון עבודה

 

אחד השלבים המשמעותיים בתהליך חיפוש עבודה הוא ראיון עבודה עם פסיכולוג. הוזמנתם לראיון עם פסיכולוג תעסוקתי? מצוין –  זו הזדמנות מצוינת להציג את עצמכם וקורות החיים שלכם, למעשה המטרה של הראיון היא ללמוד כמה שיותר על המרואיין ולבחון את ההתאמה שלו לתפקיד אליו הוא מיועד.

ראיון עבודה עם פסיכולוג מהווה נדבך עיקרי ומרכזי של יום האבחון והוא מתפרש ברוב הפעמים על פני ממדים אישיותיים, בינאישיים, תעסוקתיים וניהוליים, הממדים הללו מאפשרים למראיין להכיר את המועמד, מיהו כאדם, כעובד וחלק מארגון, האם יש לו את היכולות והכישורים הדרושים למילוי התפקיד ומהם סיכויי ההצלחה במשימות שיוטלו עליו.

המראיין התעסוקתי מתבסס על תוכן התשובות שעונה המועמד וגם על פרמטרים נוספים כמו: שפת גוף, טון דיבור, שימוש במנגנוני הגנה, ביטחון  ועוד כאשר לאחר הראיון עבודה, הפסיכולוג מבצע ניתוח כולל של הפרמטרים הנ"ל באבחון המועמד.

כיצד נעבור בשלום את הראיון עם פסיכולוג?

החשש מפני ראיון עבודה הוא לגיטימי כיוון שהראיון עם פסיכולוג הוא פעמים רבות הגורם שיכריע האם תתקבלו למשרה בה אתם מעוניינים, אצלינו  ב – Be Ready, נתרגל יחד ראיון עבודה, נתייחס לתוכן המילולי ולא פחות חשוב לתקשורת הלא מילולית. בסוף הראיון נעביר משוב אישי לשיפור נקודות חלשות.

10 טיפים מנצחים לראיון עבודה

Be Ready שמחים להציג בפניכם עשרה טיפים חשובים כהכנה לראיון עבודה:

  1. 1.     הגיעו לראיון עבודה 10 דקות לפני המועד שנקבע בלבוש מסודר ונקי בהתאם לרוח המשרה.
  2. הכניסו את כל החפצים שלכם לתיק האישי: מפתחות, טלפון נייד, משקפי שמש ועוד. כבו את מכשיר הפלאפון או העבירו אותו למצב שקט.
  3. התכוננו לפני הראיון לשאלות שעשויות להישאל והכינו תשובות משכנעות, מומלץ לערוך סימולציה טרם הראיון התעסוקתי.
  4. הקפידו על עמידה וישיבה יציבה ולא רופסת, דברו בקור ברור בטון בטוח ושליו במהלך הראיון, חייכו, היו ידידותיים והקרינו ביטחון ורוגע.
  5. שמרו על קשר עין עם המראיין במהלך הראיון, הפגינו ביטחון עצמי גבוה, כושר שכנוע, יכולת שיווק עצמי טובה ולא מוגזמת, חיוביות ורצינות.
  6. במהלך הראיון היו קשובים, ממוקדים וענייניים, ענו תשובות בצורה ישירה, רהוטה ועניינית, התנהגו בטבעיות והפגינו התלהבות מהמשרה המוצעת.
  7. הכינו מראש שאלות שמעניינות אתכם אודות פעילות הארגון והמשרה המיועדת, דברו על ניסיון רלוונטי במידה ויש.
  8. תבררו על המפקיד והארגון ( חובה להיכנס לאתר אינטרנט ) וחשבו מה המסר שהינכם מעוניינים להעביר למראיין, הכינו הצגה עצמית אודותכם, התמקדו בתחום התעסוקתי: עבודה, לימודים ומעט מאוד בחיים האישיים.
  9. גשו לראיון בגישה חיובית, היו אופטימיים וענו תשובות בצורה ישירה, ממוקדת וחיובית.
  10. שימו לב שתהיה התאמה בין התשובות שאתם עונים בראיון לבין מה שכתוב בקורות החיים שלכם, אי התאמה בין הנאמר בראיון למה שכתוב בקורות החיים שלכם עשויה להטיל ספק רב באמינות שלכם ועלולה לפגוע בסיכויים להתקבל למשרה.

רושם ראשוני

מחקרים שנעשו מגלים כי הדקה הראשונה של הראיון היא המנבא הטוב ביותר להצלחת המועמד בראיון. השניות הראשונות הן קריטיות ביצירת הרושם הראשוני, ולכן מומלץ להתלבש היטב, ללכת יציב וזקוף, ליצור קשר עין וללחוץ יד (במידה ואתם מרגישים עם זה בנוח). אחר כך, רצוי לנסות לייצר אווירה נעימה של שיתוף פעולה וחברותיות לאורך השיחה. זכרו, שאינכם יודעים מה באמת המראיין חושב עליכם ולא כדאי להשקיע בכך משאבים !

כמו כן, הזכירו לעצמכם במשך הראיון כי גם המראיין הוא בן אדם וצריך להתייחס אליו להתחשב בו לדוגמא, להאט את קצב הדיבור כאשר המראיין כותב בזמן הראיון. קחו בחשבון שעל המראיין מוטלת משימה מורכבת ומאתגרת, להכיר אדם בפרק זמן קצר. סייעו לו להכיר אתכם, תנו אינפורמציה רלוונטית שתעזור לו להבין שיש לכם את הידע, הניסיון והמוטיבציה הדרושים לתפקיד. שוחחו במהלך הראיון באופן פתוח וזורם, אך לא באופן חברי מדי.

כתיבת תגובה